China and Britain have contrasting images in the official and unofficial Syrian media. By analysing relevant news stories, this study reveals that China’s involvement in the Syrian crisis as covered by the Syrian media is usually limited to governmental affairs, while Britain’s involvement covered by the Syrian media, especially the “revolutionary” outlet, figures in a relatively wider range of diverse nongovernmental happenings including activities of nongovernmental organizations (NGOs) and the media. Most importantly, the study finds that the “revolutionary” outlet Enab Baladi is apt to present Chinese involvement as negative, but presents British involvement as positive, while the government-backed news agency SANA portrays a completely positive image of China and a fundamentally negative image of Britain.

You do not currently have access to this content.